Alla inlägg under december 2012

Av M - 31 december 2012 08:54

Jag la mig vid tre ungefär, somna sju och kan inte somna om. Nu är klockan kvart i nio, ger upp tanken om sömn just nu. I natt är det nytt år!!!
Nu ska jag upp och göra lite frukost, sen snabbstäda rummet lite mer. Sen duscha och fixa testen av huset, jag har grejer överallt! Sen ska jag baka om tid finns.

Av M - 31 december 2012 01:55

Försökte mig på glutenfria halongottor, gick inte alls! degiga... efter 3 timmar har jag nu gett upp och i stället gjort mandelflarn på dinkelmjöl i stället för vetemjöl. 


Om jag har tid i morgon ska jag baka något jag vet hur man gör, kanske kokostoppar och hasselnötskakor. Måste plocka undan lite först, klockan är 02:00. Extremt trött nu, ska ställa larm tills i morrn då jag bör städa för att ha det någorlunda gästvänligt här!


Det lilla positiva:

Jag har vänt dygnet lite så jag kommer vara vaken vid tolvslaget till 2013!

Av M - 30 december 2012 10:25

Igår var jag ute och tog en öl! Ja, jag drack faktiskt en öl, nog andra gången jag självmant har beställt en. Ganska gott faktiskt kanske för att jag är förkyld och smaklökarna bråkar med mig.

När jag kom hem vid ungefär 23 var jag trött och tänkte sova. Då fick jag ett ryck och bakade lite i stället. Jag gjorde trillingnöt inspirerat godis (paradis), choklad doppade mandlar och hasselnötter. De måste ju stelna innan man kan lägga in de i låda så jag fixade lite mer. Förberedelser inför fler nyårs godis/bakelser. Jag ska göra mandelflarn sen, så jag skållade en massa mandlar i natt. Ska göra hasselnötskakor sen också, i natt malde jag ett paket hasselnötter. Somnade runt 03... väntade så länge för att chokladen skulle stelna. Slänger upp recept till det sen om jag inte har stressat ihjäl mig

Känner mig någorlunda lugnare nu när en del grejer som tar tid är klart. Har ingen lust att baka en massa på nyår! Vet dock inte vilka som kommer på nyår, folk verkar vänta till sista sekund... vet säkert att en kommer, det är den viktigaste personen :)

Av M - 28 december 2012 22:24

Jag vet att det antagligen inte är en bra idé att ha nyårslöfte, förra gången (för i år) bestämde jag mig för att minska min kamera fobi, har nog gått ganska bra.

För 2013 vill jag lova mig själv att jag ska lära känna nytt folk. Skaffa nya vänner. Om jag nu kommer in på utbildningarna jag vill gå kan jag göra det där! Kommer bli ännu bättre om jag har jobb också, tror jag.

Av M - 27 december 2012 20:23

Som sagt hoppas jag på att flytta hemifrån till hösten, ekonomiskt har jag känt mig ganska trygg inför det, för jag har redan vissa saker som är dyra att köpa nytt. Till exempel TV och fåtölj/bäddsäng. Nu kollade jag på en lista över allt som är bra att köpa när man flyttar hemifrån, jag är lite i chock, visste att det var mycket men oj... Här är listan som jag hittade.

Har tidigare flyttat hemifrån men det var till mitt ex som redan hade lägenhet med allt så det var inte så mycket för mig att tänka på där. Innan när jag inte bodde hemma så köpte jag och fick en hel del grejer dock, vilket jag är glad för idag. För det mesta köks grejer, jag gillar att baka så det är väldigt bra! Dock är listan lång över andra grejer jag behöver ha i mitt framtida kök. Tur att jag kollade upp det nu! Har några lådor på vinden som jag ska kolla igenom vad jag kan ha för vettigt att ha med till mitt nya! Ska skriva lista på allt jag redan har så jag slipper oroa mig för mycket i onödan, var ett bra tag sen jag packade ner dom.

Av M - 27 december 2012 18:42

Jag har varit förkyld från ungefär 21 dec. För några dagar sen hittade jag pepparmyntste som jag helt hade glömt att jag hade. Var nog ett år sen jag köpte det. Helt oöppnat.

Faktiskt riktigt gott och bra mot förkylning. Känner mig mycket bättre nu, pepparmynts te med honung och citron är bäst!

Av M - 24 december 2012 23:52

Vill inte gå in på detaljer för jag vill inte ha åsikter om det här men vill ändå skriva av mig.
Vet inte hur jag lyckas med att ständigt bli vän med fel personer. Nu trodde jag att jag hade en bra vän men det har visat sig att jag tog fel igen kallar vännen för V här för enkelhets skull. För några månader sen kollade V på några av mina privata meddelanden som jag skrev till en annan person.
För några dagar sen ger V mig en analys av hur en viss situation i mitt liv är. Min "vän" säger att jag kan höra av mig när situationen som finns idag inte längre existerar.
Jag blir så förvånad att jag inte ens vet riktigt vad jag känner och tänker om det här beteendet. Jag skulle bli sur om det handlade om ett förslag om att jag avslutar det som är. Men att ge ett krav på att avsluta det som är, det är extremt förvånade. Dessutom känner inte V till alla viktiga detaljer i situationen, om V visste skulle det vara lättare att förstå, men jag vill inte berätta allt för det vill jag hålla lite privat. Speciellt nu vill jag inte berätta mer, jag har berättat många privata grejer för V, nu ångrar jag det rejält.

Ska jag behöva nöja mig med ytliga bekantskaper och bara berätta privata grejer till en psykolog? Jag går inte till psykolog nu men de har i alla fall tystnadsplikt. Just det, V hade pratat med sina vänner om min situation, det känns, jag vet inte riktigt... äckligt.

I våras tog en annan viktig vänskap slut. Jävla helvete, den personen var jag i för sig osäker på innan vi slutade prata.

Av M - 23 december 2012 21:27

I morgon är det julafton och jag mår skit! Mensen kom igår, även en liten förkylning på köpet. Idag är allt värre, jävla kombo, huvudvärk och snor. Ont i halsen, extremt glad att jag vet några trix för att överleva förkylningen, till exempel med eterisk olja. Jag har tagit några droppar på en liten bit toa papper i en liten påse, när jag känner mig täppt öppnar jag påsen och andas in, extremt skönt! Har även blandat lite eukalyptos med cocosolja och smörjt in på kroppen, över lungorna. Lite cocosolja under näsan gör att den läker bra efter allt snytande!

Hoppas på mirakel tillfriskning! Go jul!

Ovido - Quiz & Flashcards