Alla inlägg den 13 december 2012

Av M - 13 december 2012 20:13

Har precis upptäckt en superbra sida!

Hjälpstickan.se heter den, man skänker det man har stickat till behövande (bl a till hemlösa). Jag har stickat en hel del grejer som jag inte har någon användning för, dessutom har jag en stor kasse full med garn som jag inte har en aning om vad jag ska göra med det!


Jag har tänkt länge på att jag vill sticka till små barn, har dock ingen nära vän som har barn. Perfekt - jag kan sticka till barn som verkligen behöver varma kläder!


Först ska jag sticka upp allt jag har i min gigantiska kasse, det som är så bra med barnkläder är att det krävs mindre mängd garn, i stället för en halsduk till vuxen, kanske det blir tre halsdukar till barn!

Av M - 13 december 2012 19:09

Vet inte hur jag ska göra nu, gjorde precis klar filten, bild och möster kommer upp sen. Den blev bra men jag är inte nöjd, jag vill göra något annat, lyckas med något annat nu. Vill ha någon ny utmaning, något annat än att sticka. Har fixat några serier som jag skulle kolla på igår men jag har ingen lust.


Behöver plugga till det där nedrans högskoleprovet men det finns ingen motivation kvar just nu. Nu kom jag på att jag har inte bestämt någon tid för att ta paus, kommer få plugghjälp av en kompis. Jag måste ju inte plugga varje dag! Har insett att jag hatar schema, kanske ska skriva upp vad jag har gjort i stället för vad jag måste göra, gillar inte måsten.

Av M - 13 december 2012 18:44

Jag är med i Facebook gruppen JA till pepparkaksgubbar i Luciatåget. Bakgrunden till den sidan är att skolan hade fått för sig att det skulle vara rasistiskt med pepparkakor i luciatåget "för att det var någon som kunde ta illa upp".

Länk till artikeln 


Det finns ingen logik bakom det, ingen vettig i alla fall. Som pojken som ville vara pepparkaka i skolan säger:

"– Då borde vi inte få ha bruna kläder i skolan heller, säger han."

Snart kommer det kanske vara rasistiskt att baka bruna kakor...


Jag har inget emot att en del av invånarna i Sverige inte är av svenskt härkomst. Tycker det är intressant att lära känna andra som kommer från andra kulturer. Det jag där emot inte kan respektera är att Sverige blir mindre svenskt. På det sättet att man bland annat inte får sjunga nationalsången på skolavslutningar. Om nu får man inte heller vara pepparkaka! Om det hade varit negerbollar skulle jag ha lite mer förståelse för det! Nej, just det choklad/kokosbollar måste man säga nu för tiden.


Det blev ett enormt på tryck från sociala medier som gjorde att skolan tillät pepparkakor till slut.


Sverige var en gång i tiden ett stolt land, idag bråkar vi om pepparkakor. Var är världen på väg?

Ovido - Quiz & Flashcards