Alla inlägg den 24 oktober 2012

H&M

Av M - 24 oktober 2012 22:27

Jag såg nyss på kalla fakta, programmet handlade om de som syr kläder för H&M. De får motsvarande 3kr i timman. Antog att det var så för att de har så billiga saker. Dock berättade de om en bra sida där man kan se recensioner av hur arbetarna bakom märkena har det. Skalan är från 0-5 där de med mest poäng hade 3,5 vilket är dåligt men bättre än H&M som har 1.


Zara och Next är två affärer som jag gillar men inte har handlat så mycket på, det är inte fruktansvärt dyrt och det är värt att betala lite mer nu när jag vet att genom att handla där så går en vettig del av vinsten till de som gör kläderna.

Av M - 24 oktober 2012 20:06

Jag har haft lite ont i tanden och det var ändå dax för det årliga besöket hos tandläkare. Idag ringde jag och fick tid samma dag, fördelen med att inte ha jobb är att jag har mycket tid. Det var en bra tandläkare jag var hos, han förklarade allt han gjorde, visade även röntgen bilderna för mig och förklarade allt. Intessant faktiskt :)


Dock ett helvete att vara där, äckliga grejer som ska in i min mun och äckla sig... Usch!


Visade sig att jag har ett hål som ska lagas om några veckor och dessutom har jag två hål som är väldigt små. De pytte små hålen behöver jag inte laga så länge jag borstar tänderna och använder tandtråd. När han säger att jag måste göra det för att tänderna inte ska lossna när jag blir gammal så använder jag gärna tandtråd och är noga med att borta två gånger om dagen.


Nackdelen med att inte ha jobb är den dåliga ekonomin, besöket idag gick på ungefär 600 kr. Nästa kommer gå på ungefär en tusenlapp...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards