Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av M - 29 oktober 2012 22:16

Det är mycket jag tycker är jobbigt när det kommer till att söka jobb. Bland annat att jag inte nöjer mig med ett halv bra personligt brev. Jag ska försöka söka ändå, försöka göra det även om det inte blir perfekt. Vad är perfekt egentligen? Finns det? Tror inte det, det spökar i hjärnan...

Intervjun är en annan del som är jobbig. Känns som att intervjuaren försöker bryta ner mig och ta reda på mina innersta hemligheter. Det är inte så direkt och jag vet det men det är inte så kul att bli granskad/bedömd av en främling. Jag berättade att jag tänkte så för min coach, hon sa då en väldigt smart sak som egentligen är uppenbar men som jag inte tänkt på, jag kommer även på intervju för min egen skull. Jag borde ha frågor till DOM för att bedöma i fall jag vill jobba där. Jag måste inte tacka ja om de vill ha mig. Jag ska komma på bra frågor till nästa intervju och tänka annorlunda på det. Vill inte vara på en plats jag inte trivs.

Av M - 29 oktober 2012 10:44

Äntligen har jag gjort det! Vill ha allt perfekt men nu struntade jag i att den inte blev det och bara skickade iväg den efter lite justeringar. Tror jag kan få jobb med den i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards