Alla inlägg den 4 november 2012

Av M - 4 november 2012 22:57

Idag har jag börjat med en till tröja, har aldrig gjort klart en tröja men trots det har jag kommit på eget mönster. Den är gjord i ett tjockt akryl garn, Bravo Big, tänkte göra halsduk av den men jag har redan stickat ungefär fyra stycken till mig redan. Om det blir bra lägger jag upp mönstret här sen, kanske egen kategori.


Jag gillar inte akrylgarn till kläder, de nopprar och är inte bra för känslig hud. Alpaca är där emot super mysig, gör min röda tröja i ull och alpaca blandning. Problemet är dock att den sticks på grund av ullen. Men det blir nog bra under riktigt kall vinter över underställ.


Jag är väldigt bra på att komma på nya idéer om vad jag ska göra och börjar ibland på en gång. Resultatet brukar bli bra, dock startar jag nya projekt hela tiden. Det jag har halvklart nu är: en röd tröja, en blå tröja, filt, vantar, mössa och bokmärke. Borde avsluta några saker annars har jag inte ens stickor till att starta nytt! :p


Go natt alla där ute!

Av M - 4 november 2012 07:56

God morgon! Igår började jag med vantar, vet inte om jag skrev det. La bara upp maskorna igår för att jag var för trött för att göra något komplicerat. Just nu är det resårstickning på strump stickor som gäller. Väldigt svårt, första gången jag ska göra ett helt plagg med strumpisar!

Av M - 4 november 2012 00:26

Idag har jag lärt mig flätstickning! Har även gjort en mössa nästan helt klar, osäker på hur jag ska avsluta den. Gjorde en fläta av en liten bit garn bara för att testa, det var mycket enklare än vad jag trodde att det skulle vara. Nu är jag extremt trött och ska sova. Just det! Har börjat på ett bokmärke också!


Jag kan inte bestämma mig för vad jag vill köpa för garner... Måste köpa grejer för 1000 kr för att få gratis frakt, jag kommer göra i alla fall en tröja, kanske två av det garnet jag köper och då blir det verkligen av bra kvalité. Tänker att en bra tröja kostar minst 500 kr, om jag gör de själv kostar det från knappt 200 upp till ungefär 400 kr styck. Då är det i alpaca, extremt bra material som är supervarmt och därför perfekt när den riktiga vinter kylan kommer till sverige.


Möster och inspiration till mönster får jag från Drops design! Gratis mönster med en massa bra tips och beskrivningar i text och youtube klipp hur man gör olika mönster, bra att det står lägsta garnpris för de flesta mönster också. De har även för virkning men just nu nöjer jag mig med stickning, en sak i taget. Vill ju bli bra på det här!


God natt alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards