Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Allt för hälsan

Av M - 8 november 2012 21:36

Idag var jag på mässa med två kompisar, Allt för hälsan. Just den mässan har varit tidigare men jag har fått reda på det efter att den har varit eller så har jag inte kunnat gå när jag vetat om när det var. Därför hade jag inte några speciella förväntningar och fick en bra dag. Det var väldigt många företag som var där. Jag kollade på Internet innan för att försöka hitta vilka företag som skulle ställa ut men hittade inget. Det var en väldigt intressant, rolig och lärorik dag!


Jag har köpt väldigt mycket saker, speciellt med tanke på att jag inte tänkte spendera mina pengar. Men i min snurriga lilla hjärna vill jag bli av med mina pengar för att vara i desperat behov av jobb, på riktigt. Har ingen direkt ork just nu efter den långa dagen att lägga upp några bilder. Jag köpte:


Böcker från Paulún - stenålders kost samt LCHQ
Jag har varit intresserad av LCHQ boken ett tag men förstod inte riktigt vad som menades med det. Frågade de som sålde böckerna visste inte riktigt, då hade jag tur att Fredrik Paulún var precis där och kunde svara på mina frågor. Han tål inte heller gluten eller mejeriprodukter! Då känns det tryggt att köpa en recept/informations bok som han har skrivit!


Biofood hade en monter med en massa grejer jag ville ha, köpte bara det jag visste att jag gillar, blev lite choklad.


Postiure köpte jag också. "Posture Classic Style är accessoaren för kvinnor och män som med hållningens hjälp vill se till att klänningen eller kavajen bärs upp som på en modell både i vardagen och till fest. Posture Classic Style påminner kroppen om den estetiskt och funktionellt mest fördelaktiga hållningen med en bekväm stretch. Posture är festens självklara men osynliga accessoar som får dig att utstråla det lilla extra. "


Så köpte jag också inlägg till mina skor, jag stod på en platta som såg ut som en våg (som man väger sig med) så läste en dator av hur eh.... mitt tryck fördelades på marken tror jag. Tyvärr vet jag inte hur det känns för jag har en fot med svullen lilltå och det gör extremt ont med extra inlägg i skon så det får vänta ett tag.


Tänkte ta kort, tog med kameran men glömde faktiskt att ta kort. Fanns lite roliga saker jag kunde ha tagit kort på, som bland annat fiskar som äter på fötterna! Det har jag bara sätt på tv, funderade på att göra ett fotbad med fiskar men ville inte på grund av min stackars tå. Vet inte om jag var mer lättad eller missnöjd att min tå är skadad!


Sen...

Vi gick på en föreläsning, jag ville egentligen gå på tre men var rätt slut efter en. Det handlade om hur man ska äta för att få en fin hy. Jag gjorde anteckningar och ska få presentationen mailad till mig sen. Kommer inte ihåg så mycket mer än att man har ökat behov av C-vitamin när man röker. Och att det är bra med paranötter!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 maj 2013 23:51

Mina tankar om framtiden... Jag vill blir klar med näringsläran. Kan göras på en halv termin ungefär, ska göra: Moment 3: Tenta III   Moment 4: räkning övningar energiförbrukning, fältarbete. klar med Sociologisk nä, (G) Vetenskap...

Av M - 11 januari 2013 11:15

Nu är jag klar med januari shoppingen! Har spenderat 2000 kr ungefär, då även på bland annat fika och att äta ute. Det blev en massa fynd och även en del köp som inte var på rea... På Lush är det 50%! Jag spenderade nog 140kr i stället för 280, ni...

Av M - 11 januari 2013 09:06

Efter ett uppehåll från stickningen på ungefär en vecka började jag igår med en mössa. Det blev inte direkt perfekt så jag måste ändra på minskningarna, inte riktigt lär mig hur man gör det snyggt. Höll på med den i många timmar igår och det började...

Av M - 6 januari 2013 09:20

Jag ångrar att jag satte så tidigt larm! Ikväll ska jag på bio som slutar runt midnatt. Måste dock ställa rätt på dygnet, upp 7 på tisdag! Ska nog ta en morgonpromenad innan frukost om jag orkar!...

Av M - 5 januari 2013 12:21

Min dygnsrytm är helt förstörd efter nyår! Har fortfarande inte gått från sovrummet och klockan är efter 12. Jag somnade runt 0600 den 1 januari. Ska nog ställa larm så jag vaknar och går upp lite bättre tid i morgon, på tisdag måste jag upp 7 för at...

Ovido - Quiz & Flashcards